dijous, 11 de desembre del 2014

Les quatre metàfores



Avui a la sessió de gtic hem parlat de la conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb l'ordinador. Concretament ens hem centrat amb les quatre metàfores que a contiuació teniu esmentades:

La metàfora tutorial: L'ordinador com a tutor
L'ordinador tutoritza el procés d'aprenentatge realitzat per l'estudiant. L'ordinador inicia, l'alumne respon i l'ordinador avalua; a continuació l'ordinador inicia un nou cicle.

La metàfora de la construcció: L'ordinador com a alumne
L'alumne és qui controla la màquina i no a l'inrevés. L'alumne construeix idees a partir de la seva activitat exploratòria en un ambient d'aprenentatge per descoberta seguint un procés reflexiu i actiu; és ell qui "ensenya", donant instruccions a l'ordinador per indicar-li les tasques que ha de fer.

La metàfora del laboratori: L'ordinador com a simulador
Els simuladors són sistemes tancats en els que l'usuari pot manipular diversos paràmetres però no afegir-ne de nous. El grau de llibertat de l'usuari és més limitat que en el cas del Logo. L'usuari pot interactuar amb el sistema dibuixant objectes que seguiran un moviment natural seguint la llei de la gravetat. 

La metàfora de la caixa d'eines: L'ordinador com a eina 
Els infants haurien de treballar des de ben petits amb eines que els hi permetin gestionar i organitzar la informació i emprar eines de suport a la comunicació. L'ordinador actua com un amplificador de l'experiència d'escriure, dibuixar, classificar. Permet fer aquestes tasques de forma estimulant i eficaç.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada